25 November, 2009

Congrats to Azrin & Izzati

Macam biasalah, bila sudah mula berazam kuat untuk mengurangkan makan nasik. Masa tu jugaklah, ada kenduri lah, dinner lah, openhouse lah, potluck dan bagai-bagai lah. Macam manalah nak kurus, kata hati kepada perut yang bernafsu buas. Walau macam mana pun, Alhamdulillah rezeki.

Entri kali ini tentang majlis akad nikah dan reception saudara saya, Izzati bersama pasangannya Azrin. Tahniah anda berdua saya doakan semoga berbahagia hingga ke akhir hayat. Siapa pula agaknya dikalangan saudara kita yang boleh dikira 'next in the line?' Kamera sila fokus kepada saudara-saudara yang lebih senior dan lanjut usia. Tarik nafas lega sebab agak ramai lagi.

Majlis akad bertarikh 20.11 selamat dilansungkan di Kajang.
Di sinilah mula sedar tentang kelemahan saya dengan makanan masakan kampung. Seakan kriptonite, tiba-tiba hilang ingatan tentang segala azam & usaha selama ni. Yang peliknya, bila pinggan cuma tinggal tulang, barulah ingatan tu ada balik. Balik bertemankan penyesalan yang tak sudah. 'Wajib tambah' itulah tagline yang akan digunakan jika saya ditakdirkan untuk membuka restoran masakan kampung satu hari nanti. Copyright aaa.

Majlis resepsi pada keesok harinya 21.11 diadakan di Dewan Banquet UPM
Berbekalkan handycam milik Ayahanda yang baru dibeli beberapa bulan lepas, saya dan adik sendiri, Aizat ditugaskan menjadi videoman amatur bergilir-gilir. Berikut adalah beberapa gambar yang sempat diambil.





Harap maklum, gambar diambil menggunakan videocam, bukan camera. Alasan untuk kualiti gambar yang agak hambar. Kalau mahu yang tidak hambar, minta video dari ibubapa pengantin sendiri.


iman najla: gadis bunga kegemaran ramai

Imran Syafik
orang kata: kahwin lambat nanti tak sempat jumpa cucu

No comments: